Menu

Džez skice - HASHIMA na kolima sena


07.2.2018.

Kolekcija Haywain, drugi album sastava Hashima, postala je motiv uzbudljivog trilera pre nego što je ijedan ton zabeležen na nosaču zvuka. U tekstu Mirjane Sretenović u "Politici" pod nazivom " Može li Mokranjac da se 'džezira', a Kornelije Kovač da se repuje", kći Vasilija Mokranjca izjavila je da će sastavu zabraniti bavljenje zaostavštinom njenog oca, kako se ne bi "srozala na nečiju meru razonode"!


Tako se opskurni beogradski kvartet našao u ravni sa megaselerima balkanske muzike - Kornelijem Kovačem, Vlatkom Stefanovskim i Goranom Bregovićem. Kada je pročitao novine, Mišković je prasnuo "e baš ću da snimim Echoes", album na kome je trebalo da bude svih šest Mokranjčevih igara za klavir. Slušajući Haywain, dobro je što je odustao.

Mnogo više razumevanja za odjeke nestašnih Hajvana imao je urednički tim RTS koji realizuje koncerte iz legendarnog Studija 6. Krajem marta 2016. Hashima je nastupala uživo za slušaoce Trećeg programa Radio Beograda, takođe i pred očima nacije putem programa RTS 3. Iz repertoara je te večeri neočekivano ispao "Dance No. 2", a uletela cela svita "Haywain", kao drska premijera dela u nastajanju. Već tada je zaličilo da će novo izdanje daleko nadmašiti prvenac.

Pola godine kasnije bio sam privilegovan da prisustvujem prvom studijskom činu. Posle koncerta sa Kajom Draksler na NOVA festivalu, Portugalka Suzana Santoš Silva ostala je još jedan dan u Beogradu da sa Hashimom snimi "Dance No. 3". Uz parčiće pice i pivo, te čuveni omot Dilana sa Suzi Rotolo, slušali smo tog kasnog popodneva snimke u studiju Digimedia. Mišković je uglavnom bio nezadovoljan, tražeći od Suzane i benda da urade još jedan, pa još jedan tejk, mada već prvom ništa nije falilo.

Album Haywain objavila je krajem oktobra izdavačka kuća Metropolis Music za podetiteku Metropolis Jazz. Snimio ga je i miksovao Goran Crevar, a masterovao renomirani francuski inženjer tona Nikolas Baljar.
Sadrži pet numera Igora Miškovića, među kojima tri čine "The Haywain triptych", u ukupnom trajanju od 40 minuta. Omot je dizajnirao Aleksandar Leka Mladenović, adaptirajući sliku "Kola sena", Hijeronimusa Boša, koja je bila glavno nadahnuće Igoru Miškoviću u komponovanju novog opusa.

Vojislav Pantić, urednik etikete Metropolis Jazz